دیسک تراش چیست و چه کاربردی دارد؟

دیسک تراش چیست و چه کاربردی دارد؟

در بیشتر مواقع به خصوص در هنگام رانندگی با سرعت‌هایی بالای ۵۰ کیلومتر، زمانی که می‌خواهید ترمز بگیرید متوجه لرزش‌هایی در فرمان و ترمز وسیله نقلیه خود می‌شوید. این لرزش‌ها نشان دهنده این است که دیسک ترمز خودرو تاب برداشته است و یا به عبارتی دیگر دارای نوعی لنگی شده است. در چنین مواقعی لازم است تا از طریق روش هایی تاب ایجاد شده و یا لنگی که در دیسک ترمز خودروی پدید آمده را برطرف کنید. در این زمینه به طور معمول از راهکارهایی نظیر تراش دادن دیسک ترمز استفاده می‌کنند. در شیوه‌های سنتی رایج، در این مواقع، دیسک ترمز را از روی خودرو باز می‌کردند و بعد آن را برای رفع تاب و لنگی، به یک تراشکاری ارسال می‌نمودند تا نسبت به رفع عیب آن اقدام شود. در ادامه ی مطلب درباره ی دیسک تراش و اینکه چه کاربردهایی دارد خواهیم پرداخت.

در حال حاضر تعدا بسیاری از تولید کنندگان قطعات خودرویی به راهکاری دیگر نیز اندیشیده‌اند که دیگر نیازی به باز کردن دیسک ترمز نیست. آنان برای رفع این مشکل، انواع مختلفی از دیسک تراش ترمز را طراحی و تولید کرده‌اند که در بازار، به خرید و فروش آن ها می پردازند. به طور معمول این دستگاه‌ها و قطعات خودرویی، در دو نوع طراحی و تولید می‌شوند. این دو نوع دستگاه دیسک تراش ترمز عبارتند از: دستگاه دیسک تراش رو میزی و دستگاه دیسک تراش روکار و یا همان درجا.

دستگاه دیسک تراش روکار(درجا)

همان‌طور که قبلا گفته شد یکی از انواع این دستگاه دیسک تراش، دیسک تراش روکار و یا همان درجا می‌باشد. به طور معمول دستگاه دیسک تراش روکار که به آن دستگاه دیسک تراش در جا نیز گفته می‌شود برای تراش دادن و برطرف کردن تاب و لنگی در دیسک ترمز خودروهای سواری نصب می‌شود. این نوع از دیسک تراش به صورت پرتابل و یا همراه مورد استفاده انواع خودروها واقع می‌شود.

دیسک تراش روکار پارالل صنعت parallelsanat
با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به اینکه دیسک ترمز خودروی شما از روی خودرو باز شود، ندارید و برای تراش دادن و رفع تاب و عیب، به کارگاه تراشکاری فرستاده نمی‌شود. دستگاه دیسک تراش در جا، با اقبال شدیدی از سمت تعمیرکاران و مکانیک‌های خودروهای مختلف و متنوع و هم چنین جلوبندی‌ها مواجه شده است. در این دستگاه می‌توان دو طرف دیسک ترمز را به صورت همزمان تراش داد.

استفاده از دیسک تراش روکار یا درجا چه کاربردی دارد؟

با استفاده و به کارگیری از دستگاه دیسک تراش درجا، چندین مزیت ویژه برای شما و وسیله نقلیه شما به وجود خواهد آمد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. افزایش عمر خودرو و عمر مفید لنت ترمز آن
  2. طراحی ساده و منحصر به فرد دستگاه دیسک تراش روکار
  3. پایین آوردن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو
  4. تعویض و ترمیم سریع دیسک ترمز
  5. قیمت مناسب دیسک تراش درجا یا روکار و جذب مشتری بیشتر برای تعمیرگاه شما

افزایش عمر خودرو و عمر مفید لنت ترمز آن

همان‌طور که در بالا ذکر شد به کارگیری دستگاه دیسک تراش روکار، می‌تواند مزایای بسیاری را برای خودروی شما به ارمغان بیاورد. یکی از این مزیت‌ها این است که با استفاده از این دستگاه، عمر مفید لنت ترمز خودروی شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. از طرف دیگر با به کارگیری این ابزار، سطح ترمز گیری شما با سرعت‌های مختلف، با افزایش بسیار در کیفیت ترمز گیری روبرو می‌شود. هم‌چنین دستگاه دیسک تراش روکار، سبب می‌شود تا هزینه‌های تعمیر وسیله نقلیه شما کاهشی چشمگیر یابد و نیازی به تعویض دیسک ترمز خودروی خود نداشته باشید.

طراحی ساده و منحصر به فرد دستگاه دیسک تراش روکار

یکی دیگر از مزایای قابل توجه دستگاه دیسک تراش روکار این است که این ابزار به نحوی بسیار ساده طراحی شده است. این مزیت موجب می‌شود تا حتی تعمیرکاران مبتدی و تازه کار نیز بتوانند آن را به راحتی مورد استفاده قرار دهند و در امور تعمیرات خودرو از آن کمک بگیرند. علاوه بر این، از نظر اقتصادی نیز کاملا به صرفه است. دستگاه دیسک تراش روکار دارای این قابلیت نیز هست که در مدت زمانی کوتاه بتواند انواع دیسک‌های چرخ خودرو را به راحتی و با دقتی بسیار بالا و با سرعتی زیاد تراش دهد.

دیسک تراش روکار مدل MATTIOLI DA9000
پایین آوردن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو

از دیگر مزایای این دستگاه دیسک تراش روکار می‌توان به این مورد اشاره کرد که استفاده از این دستگاه سبب می‌شود تا هزینه‌ های تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه شما بسیار پایین بیاید. با توجه به اینکه قطعات یدکی انواع خودروها و وسائل نقلیه، بسیار گران قیمت هستند بنابراین چنانچه می‌خواهید در هزینه‌های تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه خود صرفه جویی کنید پیشنهاد می‌شود از یک دستگاه دیسک تراش روکار و یا درجا برای این منظور استفاده کنید.

۴- تعویض و ترمیم سریع دیسک ترمز

لازم به ذکر است که دیسک ترمز خودروی شما یک قطعه مصرفی به شمار می‌رود. در نتیجه لازم است تا پس از گذشت مدت زمانی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید و یا آن را تعمیر و ترمیم کنید. در نتیجه بهترین راهکار موجود در چنین مواقعی این است که برای انجام تراشکاری و ترمیم دیسک ترمز، از دستگاه دیسک تراش روکار استفاده کنید و از این طریق هر دو طرف دیسک ترمز خودرو را به شکل یکسان و به طور همزمان تراش دهید و آن را ترمیم کنید.

۵-قیمت مناسب دیسک تراش درجا یا روکار و جذب مشتری بیشتر برای تعمیرگاه شما

از دیگر مزایایی که می‌توان برای دیسک تراش ترمز روکار ذکر کرد این است که دستگاه دیسک تراش روکار با وجود قابلیت‌های زیاد در زمینه تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه شما، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. این عامل سبب می‌شود تا وجود این دستگاه در تمامی تعمیرگاه‌های خودرو چه در نوع پیشرفته و مدرن آن و چه در نوع سنتی، لازم و ضروری باشد. چرا که وجود این عامل به جذب مشتریان بیشتری برای این تعمیرگاه‌ها و مکانیکی‌ها موجب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *