علت لرزش فرمان اتومبیل چیست؟

علت لرزش فرمان اتومبیل چیست؟

زمان رانندگی با خودرو، کنترل سرعت بسیار مهم می‌ باشد. مهم ترین کاری، که راننده برای کنترل سرعت خودروی خود انجام می‌دهد؛ ترمز کردن می باشد؛ متاسفانه اگر زمانی که ترمز گرفته می‌شود؛ لرزش های بسیاری در قسمت فرمان و ترمز شکل بگیرد،خطرناک است. زیرا که این لرزش های ایجاد شده به هیچ وجه یک لرزش عادی نیستند چون در حالت نرمان در زمان گرفتن ترمز نباید لرزشی در فرمان و ترمز ایجاد شود. علت این لرزهای خطرناک چیزی جز خرابی دیسک ترمز خودرو نیست.

زمانی که دیسک ترمز خودرو خراب شود، دچار خمیدگی می شود. اصلی ترین راهی که برای از بین بردن علت لرزش فرمان اتومبیل، مراجعه به تعمیرکاران و متخصصان مجرب می باشد، آنها با تراش دادن دیسک ترمز به وسیله دستگاه دیسک تراش می توانند طول عمر لنت ترمز را نیز افزایش دهند.

پیش تر از این برای برطرف کردن خمیدگی ایجاد شده بر روی دیسک ترمز، آن را از خودرو جدا می‌ کردند و خود دیسک  را به تراشکاری می‌ بردند و دیسک را به تراش می دادند، اما اکنون دیگر از روش ‌های سنتی برای رفع این مشکل استفاده نمی شود.

علت لرزش فرمان اتومبیل چیست؟

مزایای استفاده دیسک تراش

به دلیل این که لوازم و قطعات یدکی دارای قیمت‌ های سرسام آوری می ‌باشد؛ استفاده از دستگاه دیسک تراش جهت صرفه جوی در هزینه ها گزینه مناسبی می باشد.

بعضی از قطعاتی که در خودرو استفاده می شوند به صورت مصرفی هستند؛ یعنی، این قطعات در مدت زمانی که از آن ‌ها استفاده می شود؛ کارایی اولیه خود را از دست می ‌دهند و نیاز به تعمیر و یا تعویض آن قطعه می شود؛ دیسک ترمز نیز یکی از این قطعات مصرفی می باشد.

تعمیر کار می تواند با به کارگیری دستگاه دیسک تراش، تمامی آسیب هایی را که برای دیسک ترمز به وجود آمده است را ترمیم کند و امکان استفاده مجدد را برای دیسک ترمز به وجود می آورد.

با تراش دیسک ترمز، تمامی لرزش‌ هایی که در طول رانندگی و در هنگام ترمز گرفتن متوجه می شدید؛ کاملا رفع می شود و باعث بالا رفتن دوام و طول عمر بالای آن نیز می ‌شود.

استفاده از دستگاه دیسک تراش از مشکلات دیگری که در خودرو شکل می‌گیرد نیز جلوگیری می کند.

یکی از مشکلاتی دیسک ترمز خراب در خودرو به وجود می آورد خرابی‌ های ایجاد شده در بخش جلوبندی آن می ‌باشد که دستگاه دیسک تراش به شکل مطلوبی آن را از بین می ‌برد.

دیسک ترمز و خمیدگی های به وجود آمده روی آن، کارایی آن را کاهش می ‌دهد و منجر به ناکارآمدی دیسک ترمز می‌ شود.

در هر صورت، استفاده از دستگاه دیسک تراش، یکی از بهینه ‌ترین و با صرفه ترین فرایند‌های تعمیراتی برای خودرو می ‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *